عکاسی محصول

عکاسی محصول | این تخصص را دست کم نگیرید!

عکاسی از محصولات، راهی مناسب برای اطلاع رسانی در مورد محصول و معرفی آن به مخاطبان است. این شیوه عکاسی برای اجرای هر چه بهتر، مستلزم آگاهی کامل در مورد این هنر و اصول عکاسی می باشد. ما در شرکت فرداد ارتباطات شایق قصد داریم در این مقاله شما را با نکات مهم عکاسی محصول آشنا سازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عکاسی محصول

عکاسی محصول

بسیاری از عکاسان از اصول اولیه این هنر با خبرند و در مورد آن اطلاعات دارند. داشتن یک سه‌پایه، پس زمینه سفید و دوربین برای ثبت تصویر، از ابتدایی ترین نیاز ها برای عکاسی محصول است. اما باید به خاطر داشت عکس‌ هایی که به شکل حرفه ‌ای گرفته می‌شوند، برای استفاده بر روی مجلات معمولی و کالاهای معمولی نیستند و اغلب برای تبلیغ یک برند تجاری بزرگ و یا یک محصول عالی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

پیروی از قوانین و قواعد همیشه پاسخگو نیست و عکاسان گاهی با ساختار شکنی نتیجه‌ای بهتر بدست می ‌آورند. خلاقیت و اجرای ایده های جدید می تواند به افراد برای ثبت متفاوت و حرفه ای محصولات کمک خوبی باشد. در ادامه نکات مهم عکاسی محصول را با هم بررسی خواهیم کرد.

محصولات معلق

امروزه نمایش محصولات به صورت معلق، ایده و روشی برای بهتر دیده شدن یک کالا است. معلق بودن محصولات می تواند محصول را از پهلو یا از بالا به یک جا وصل کرده و آن را برای عکاسی معلق کنید. برای بستن آن می ‌توانید از طناب یا نخ های نامرئی استفاده کنید. استفاده درست از نورپردازی در این نوع تصویربرداری از نکات مهم عکاسی محصول است.

زوایای غیر معمول

بطور معمول عکاسان دوربین را دقیقا هم سطح چشم قرار می ‌دهند. یعنی همان زاویه‌ ای که در حالت عادی می‌ بینیم؛ اما عکاسی از زوایای عجیب و غریب و غیر معمول می ‌تواند جذاب و خلاقانه باشد. در این مورد از نکات مهم عکاسی محصول باید توجه داشته باشید که ثبت زوایای غیر معمول، محصول را تحریف نکند.

البته که در بعضی مواقع، میزان مشخصی از تحریف و اغراق در کالا دقیقا همان چیزی است که شما می‌ خواهید و همین مسئله است که یک نتیجه خلاقانه را به شما می ‌دهد.

عکاسی ماکرو

از این شیوه می توان در عکاسی طبیعی محصول باشد استفاده کرد. با این حال آنها می ‌توانند برای استفاده در مواردی مثل یک مجله، کاتالوگ و یا آگهی تبلیغاتی نیز جذاب باشند. برای اجرای این مورد از نکات مهم عکاسی محصول باید به نورپردازی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا کوچکترین جزئیات نیز در عکس ثبت شوند.

نمایش کاربرد متفاوت محصول

پیش از شروع عکاسی یک کاغذ و یک خودکار بردارید و هر کاربردی که از محصول مورد نظر به فکرتان می‌رسد را یادداشت کنید. ممکن است در ابتدا تنها کاربردهای روزمره به ذهنتان برسد، اما در نهایت به ایده‌ های خلاقانه و جالبی خواهید رسید. همچنین شاید برای انجام این کار نیاز باشد وسایلی را از قبل آماده کنید و یا بعد از ثبت عکس به ویرایش آن بپردازید. این ها می‌ توانند عکس شما را به عکسی فوق ‌العاده و منحصر به فرد تبدیل کنند.

ویرایش عکس

از دیگر نکات مهم عکاسی محصول، می توان به ویرایش و ادیت به شیوه‌های متفاوت و خلاقانه اشاره کرد. برای این کار می توانید از نرم‌ افزارهایی مانند فتوشاپ و یا ایلوستریتور استفاده کنید. برای اجرای هرچه بهتر ادیت عکس های خود حتما از همکاری یک طراح گرافیک خلاق و حرفه ای استفاده کنید.

پس‌ زمینه جذاب

اکثر عکاسان محصولات، از یک پس‌زمینه سفید ساده و یا روش اضافه کردن محصول بر روی یک پس زمینه با نرم ‌افزار استفاده می ‌کنند. ایجاد یک پس زمینه جذاب، متفاوت و خلاقانه می ‌تواند به بهتر دیده شدن و حتی بهبود اشکالات محصول شما کمک کند. لایت بلاستر وسیله‌ ای است که در ساخت بک‌ گراند‌های جذاب و متنوع به یاری شما خواهد آمد.

فوکوس

وجود پس‌ زمینه خارج از فوکوس می ‌تواند سوژه را جدا کند و توجه را به محصول افزایش بخشد. اما گاهی ممکن است بخواهید غذایی را به همراه غذاهای مشابه آن تبلیغ کنید، برای این کار غذای اصلی را جلوتر قرار داده و باقی غذاها را در پس ‌زمینه بچینید. این مورد از نکات مهم عکاسی محصول را می توان با توجه به محصول و پس زمینه به شیوه های متنوعی اجرا کرد.

چیدمان محصولات به شکل‌ ها و ترتیب‌ های مختلف در پس ‌زمینه تصویر، اگر با خلاقیت اجرا شوند می تواند جلوه ای بی نظیر به تصویر نهایی شما بدهد.

بازتاب تصویر

استفاده از بازتاب می ‌تواند عمق را به عکس اضافه کرده و حالت کسل کننده آنها را از بین ببرد. برای اجرای این نمونه از نکات مهم عکاسی محصول نیازی نیست از یک آینه برای ایجاد بازتاب استفاده کنید، بلکه می توانید با ویرایش نیز به این نتیجه برسید. انعکاس در آن نیز می تواند ایده ای خلاقانه برای عکاسی محصول باشد. این شیوه ادیت و ویرایش عکس جلوه ای ویژه به تصویر محصول خواهد داد.

استند

قرار دادن محصولات بر روی پایه ای منحصر به فرد، به افزایش جذابیت محصول در عکس شما کمک زیادی خواهد کرد. می ‌توانید از وسایلی که بطور معمول کاربرد ندارند استفاده کنید. جعبه یا میز قدیمی، مجسمه، کنده درخت و حتی دست انسان! خلاقیت شما می تواند به تحقق این مورد از نکات مهم عکاسی محصول کمک کند.

👈 آخرین خبرها، درباره تردز چه می دانید؟

جمع بندی

اطلاعات لازم در مورد نکات مهم عکاسی محصول می تواند عکاس را برای خلق تصویری منحصر به فرد و خاص یاری کند. محصولات شما، باید با جزئیات ثبت شوند و مخاطب بتواند آگاهی لازم در مورد بخش های مختلف آن و کاربرد و کارایی اش را با دیدن تصاویر کسب کند. سپردن عکاسی از محصول به تیمی کاربلد و حرفه ای می تواند به مارکتینگ و تبلیغات هر چه بهتر برند شما کمک کند.

ما در شرکت فرداد ارتباطات شایق با حضور عکاسان خبره و حرفه ای و در استودیویی مجهز واقع در شهرک صنعتی توس، به ثبت تصاویر محصولات شما با بالاترین کیفیت و برای انتشار در رسانه های مختلف می پردازیم. برای استفاده از این فرصت منحصر به فرد، با ما تماس بگیرید.

به موفقیت شما، شایق هستیم 💙

عکاسی محصول را می توان یکی از گرایش های عکاسی صنعتی دانست که برای حرفه عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. تا برای جذب مشتری پیام تبلیغات را به صورت کاملا حرفه ای به مشتری برساند.

بله. تیم تصویربراری شایق، انواع تصویربرداری را انجام می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *